Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Projecte BRÚIXOLA: l'experiència d'un Programa de Diversificació Curricular amb èxit

Marta Castellà Riera, Victòria Serra Terzi

  • español

    Hace seis cursos académicos, el instituto Miquel Bosch i Jover inició un proyecto de diversificación curricular (aula abierta) llamado Brúixola (Brújula), destinado a un determinado colectivo de alumnos de 4 º de ESO desmotivados y con problemas para seguir los contenidos del aula ordinaria, lo que les impide graduarse.

    Con esta medida de atención a la diversidad se pretende motivar a estos alumnos en un grupo reducido (máximo 15) para que puedan obtener el graduado en ESO y orientarlos hacia un CFGM o hacia la inserción en la vida laboral. Este proyecto conlleva una organización curricular y un horario de permanencia en el centro diferente al resto de alumnos, ya que conjuga la escolaridad ordinaria con otras actividades externas al centro. Además, cuenta con el apoyo de toda la comunidad educativa del instituto, de las familias, del ayuntamiento de Artés y de las empresas colaboradoras. El éxito de este programa se debe a la aplicación de una metodología didáctica más funcional, significativa y transversal. La valoración de estos seis cursos es muy positiva, ya que se ha conseguido siempre un alto índice de aprobados.

  • català

    Fa sis cursos acadèmics, l'institut Miquel Bosch i Jover va iniciar un projecte de diversificació curricular (aula oberta) anomenat Brúixola, destinat a un determinat col·lectiu d'alumnes de 4t d'ESO desmotivats i amb problemes per seguir els continguts de l'aula ordinària , la qual cosa els impedeix graduar-se. Amb aquesta mesura d'atenció a la diversitat es pretén motivar aquests alumnes en un grup reduït (màxim 15) perquè puguin obtenir el graduat en ESO i orientar-los cap a un CFGM o cap a la inserció en la vida laboral.

    Aquest projecte comporta una organització curricular i un horari de permanència en el centre diferent a la resta d'alumnes, ja que conjuga l'escolaritat ordinària amb altres activitats externes al centre. A més, compta amb el suport de tota la comunitat educativa de l'institut, de les famílies, de l'ajuntament d'Artés i de les empreses col·laboradores. L'èxit d'aquest programa es deu a l'aplicació d'una metodologia didàctica més funcional, significativa i transversal. La valoració d'aquests sis cursos és molt positiva, ja que s'ha aconseguit sempre un alt índex d'aprovats.

  • English

    Since the course 2006-2007, the high school Miquel Bosch i Jover has been implementing a successful diversification curricular project called “Brúixola” aimed at a group of 4th ESO students that are demotivated and have some problems to follow the contents of the regular classroom, which prevents them from graduating. The aim of this scheme is to encourage a small group (maximum 15) of students to get the ESO Certificate and target them towards CFGM or directly into the labour market.

    This project involves a different curriculum organization from the other students because they share school subjects with other activities in local businesses. It has the support of the entire educational community: school, families, local council and businesses. The success of this program is due to the application of a more functional and meaningful teaching methodology. The valuation of these 6 courses is very positive because there has always been a high rate of approval.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus