Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Liderar o no poder liderar, aquesta és la qüestió

    1. [1] eHealth Center. Universitat Oberta de Catalunya
  • Localización: Treballs de la Societat Catalana de Biologia, ISSN 0212-3037, ISSN-e 2013-9802, Nº. 73, 2023, págs. 34-37
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • To lead or not to be able to lead, that is the question
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Diversos informes europeus posen de manifest que, com a màxim, només al voltant d’un 20 % de dones estan liderant en ciència, ja sigui com a rectores d’universitat o directores de centres de recerca. El sostre de vidre (o de ciment) que costa superar és que per accedir al lideratge cal, sovint, tenir les màximes categories de professorat universitari o de personal investigador, i en aquestes categories també hi sol haver només un 20 % de dones. Malgrat que al doctorat hi ha tants homes com dones, en anar avançant en la carrera, es van produint pèrdues de talent femení. És per això que la imatge d’una canonada que perd o el gràfic de tisores de gènere són esclaridors per representar la segregació vertical existent en ciència. Cal reflexionar sobre els biaixos en els quals podem estar incorrent a l’hora de valorar les carreres científiques. Cal repensar els criteris que es tenen en compte per a aquesta valoració per avançar cap a un lideratge científic més just i responsable.

    • English

      Several European reports show that, at most, only around 20 % of women hold positions as leaders in science, in the capacity of either university rectors or research center directors. There is a glass (or cement) ceiling that is difficult to overcome: the fact that in order to gain access to leadership, it is often necessary to belong to the highest categories of university professors or researchers, and women usually make up only 20 % of these categories. Even though there are equal numbers of men and women at PhD level, losses of female talent take place as these people’s careers progress. This is why the image of the leaky pipeline or the gender scissors graph are illuminating with respect to the vertical segregation that exists in science. In particular, we need to reflect on the biases that we may be showing when evaluating scientific careers. It is necessary to rethink the criteria on which such assessments are based in order to advance towards a fairer and more responsible scientific leadership.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno