El presente documento, abordará el estado del arte y los principales parámetros y condicionantes que rigen la regulación en la industria marítima en cuanto a la limitación de emisiones de CO2 en la operación de los buques. Con el principal objetivo de ahondar durante esta ponencia en las posibilidades de integración de sistemas de propulsión por viento (WASP) en buques mercantes, para conseguir objetivos de rebaja del consumo de combustible y por ende reducción del impacto ambiental. Se presentará con especial detalle y basado en experiencias de proyectos desarrollados por Cotenaval, distintos casos de estudio realizados donde se podrá exponer los distintos resultados y parámetros de los proyectos realizados. Los parámetros presentados serán los siguientes:
• Tipo de buque analizado.
• Tecnología de propulsión estudiada.
• Rutas de estudio.
• Tipología, disposición y configuración del sistema instalado.
• Resultados obtenidos (reducción de consumo, reducción emisiones).
• Mejora parámetros de eficiencia energética.
This document tries to summarize the state of the art and the main parameters and conditions that govern the regulation in the maritime industry regarding the regulation of CO2 emissions. With the main objective of delving during this presentation into the possibilities of wind propulsion assisted systems (WAPS) integration in merchant ships to achieve objectives of lowering fuel consumption and therefore reducing environmental impact.
It will be presented in special detail and based on the experiences of projects developed by COTENAVAL, different case studies carried out where the different results and parameters of the projects performed can be expose. The presented parameters will be the following:
• Analyzed type of vessel.
• Studied propulsion technology.
• Study routes.
• Typology, arrangement and configuration of the installed system.
• Results obtained (consumption reduction, emissions reduction).
• Improvement of energy efficiency parameters.
The purpose of this conference will therefore be to provide more knowledge about this specific technology to the Spanish naval sector. As well as offering it as an alternative to the environmental challenge facing the industry. However, it will try to give an objective view of the state of this technology trying to expose the advantages and disadvantages that its integration entails, as well as focus and give priority to cases where by type of vessel or route higher benefits that have been detected.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados