Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


A desafección do galego no alumnado de Educación Infantil e Primaria do contexto urbano

    1. [1] Universidade de Vigo

      Universidade de Vigo

      Vigo, España

  • Localización: Revista galega de filoloxía, ISSN-e 2444-9121, ISSN 1576-2661, Nº. 24, 2023, págs. 45-65
  • Idioma: gallego
  • Títulos paralelos:
    • The disaffection of Galician in preschool and primary school students in an urban context
  • Enlaces
  • Resumen
    • English

      Through a longitudinal study of eight children, from the age of three to ten, we analyse the influence of different agents of socialisation on the processes of acquisition and use of Galician. To this end, we conducted semi-structured interviews with families and teachers, as well as competency tests on the students themselves. This allows us to carry out a first assessment of the consequences of the Multilingualism Decree (79/2010). The results indicate a clear setback in the path of linguistic normalisation, at least in the urban context analysed, with a predominance of productive competence in Castilian over Galician, especially in orality. Moreover, the children belonging to Galician-speaking families end up restricting the use of Galician to this area, while those from Castilian-speaking families do not introduce Galician into their linguistic repertoire, not even in the subjects taught in this language. Therefore, a minimum level of bilingualism is not reached, neither at the level of competence nor at the level of use.

    • galego

      A través dun estudo lonxitudinal a oito suxeitos, desde os tres aos dez anos de idade, analizamos a influencia dos diferentes axentes de socialización nos procesos de adquisición e uso do galego. Con este fin, realizamos entrevistas semi-estruturadas ás familias e docentes, así como probas de competencia ao propio alumnado. Isto permítenos realizar unha primeira valoración das consecuencias do Decreto do plurilingüismo (79/2010). Os resultados indican un claro retroceso no camiño da normalización lingüística, polo menos no contexto urbano analizado, cun predominio da competencia produtiva en castelán sobre o galego, especialmente na oralidade. Ademais, as crianzas pertencentes a familias galegofalantes acaban restrinxindo o uso do galego a este ámbito, mentres que os de familias castelanfalantes non introducen o galego no seu repertorio lingüístico, nin sequera nas materias impartidas nesta lingua. Polo tanto, non se acada un nivel de bilingüismo mínimo, nin a nivel de competencia nin de uso.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno