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Resumen de Winning the game against fake news? Using games to inoculate adolescents and young adults in Singapore against fake news

Edson Tandoc, Seth Seet

  • español

    Guiado por la teoría de la inoculación y estudios que examinaron los juegos serios como una forma de intervención para vacunar a las personas contra las noticias falsas, este estudio probó el impacto en estudiantes universitarios (n = 84) y de secundaria y preparatoria (n = 30) de una noticia falsa. juego de computadora desarrollado en Singapur. Los hallazgos se replicaron en ambas muestras: aquellos que jugaron el juego mejoraron posteriormente en sus puntajes autoinformados sobre la percepción de noticias falsas como una amenaza, el escepticismo hacia la información de las redes sociales y la cautela sobre creer en la información que encuentran en línea. También encontramos que aquellos que jugaron el juego obtuvieron una puntuación más alta en la detección de noticias falsas que aquellos que no jugaron el juego, de acuerdo con los efectos previstos de la inoculación de mensajes.

  • English

    Guided by inoculation theory and studies that examined serious games as a form of intervention to inoculate individuals against fake news, this study tested the impact on college (n = 84) and junior high and secondary school (n = 30) students of a fake news computer game developed in Singapore. The findings were replicated across both samples: Those who played the game subsequently improved in their self-reported scores on perceiving fake news as a threat, skepticism toward information from social media, and being cautious about believing in information they encounter online. We also found that those who played the game scored higher in detecting fake news than those who did not play the game–consistent with the predicted effects of message inoculation.


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