Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de El Seminari de Pedagogia de València i els moviments d’educació activa francesos: la renovació pedagògica en l’Espanya tardofranquista

Beatriz Cercos Chamorro, Luis Miguel Lázaro Lorente

  • español

    El Seminario de Pedagogía del Colegio Oficial de Doctores y Licenciados del Distrito Universitario Valencia (España) funcionó como grupo estable entre 1965 y 1978, tomando como referencia los movimientos de renovación pedagógica franceses: CRAP (Cercles de Recherche et d’Action Pédagogiques), CEMEA (Centres d’Entraînement aux Méthodes d’Éducation Active) y GEMAE (Groupe d’Étude pour les Méthodes Actives dans l’Enseignement). Estos grupos sirvieron de inspiración para los docentes que, gracias a su tenacidad y compromiso, pudieron poner en práctica en las aulas una metodología activa con la intención de transformar la escuela y la sociedad. En el opresivo contexto de la dictadura franquista, y con una escuela anclada en valores y metodologías tradicionales, los docentes buscaban «cambiar la escuela con la que se habían encontrado».

  • català

    El Seminari de Pedagogia del Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats del Districte Universitari de València (Espanya) va funcionar com a grup estable entre 1965 i 1978, prenent com a referència principal els moviments de renovació pedagògica francesos: CRAP (Cercles de Recherche et d’Action Pédagogiques), CEMEA (Centres d’Entraînement aux Méthodes d’Éducation Active) i GEMAE (Groupe d’Étude pour les Méthodes Actives dans l’Enseignement). Aquests grups van inspirar professors que, gràcies a la seua tenacitat, van poder implementar una metodologia activa a l’aula amb la intenció de transformar l’escola i la societat. En el context opressiu de la dictadura franquista, i amb una escola ancorada en valors i metodologies tradicionals, els professors cercaven «canviar l’escola que havien trobat».

  • English

    The Pedagogy Seminar of the Official Association of Doctors and Graduates of the València University District (Spain) was active as a formal group between 1965 and 1978, based on the French pedagogical movements: CRAP (Cercles de Recherche et d’Action Pédagogiques), CEMEA (Centres d’Entraînement aux Méthodes d’Éducation Active) and GEMAE (Groupe d’Étude pour les Méthodes Actives dans l’Enseignement). These groups inspired teachers who, thanks to their determination, were able to implement an active methodology in the classroom with the aim of transforming schools and society. In the oppressive context of Franco’s dictatorship and with a school system anchored in traditional values and methodologies, teachers sought to «change the school system they had found».


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus