Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Arab learners’ stress perception and production of English multisyllable items

    1. [1] Isra University

      Isra University

      Pakistán

  • Localización: Estudios de fonética experimental, ISSN 1575-5533, ISSN-e 2385-3573, Nº. 32, 2023, págs. 111-130
  • Idioma: inglés
  • Títulos paralelos:
    • Percepció i producció de l’accent en mots polisíl·labs de l’anglès per part d’estudiants àrabs
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Dominar l’accentuació dels mots és essencial per a l’aprenentatge de la llengua anglesa; és fonamental per reconèixer i entendre els elements lèxics. Els estudiants àrabs sovint es queixen que els patrons accentuals de l’anglès són desconcertants i difícils d’entendre. Aquest estudi examina la producció i percepció de l’accent en 90 paraules angleses poc comunes, de dues i tres síl·labes, amb diversos patrons d'accentuació i de diferents categories gramaticals. Primer, un total de 88 estudiants àrabs va produir els mots. Seguidament, després d’anar-los escoltant pronunciats per un parlant nadiu, van identificar-ne les síl·labes accentuades. Els resultats revelen que els àrabs tenen problemes per reproduir correctament l’accentuació de l’anglès —sobretot per la tendència a accentuar les síl·labes finals pesants, una estratègia freqüent en àrab— i que la percepció de l’accent és millor, però no sense errors, especialment en paraules de tres i quatre síl·labes. Per millorar l’aprenentatge de l’accentuació de l’anglès, els plans d’estudis haurien d’incloure exercicis d’accentuació que tinguessin en compte els patrons d’accentuació de cada L1.

    • English

      Mastering word stress is a crucial part of learning the English language because it is a vital part and parcel of word recognition and intelligibility. Arab EFL learners complain about the mystifying and elusive English stress patterns. This research examines their stress production and perception of di-, triand polysyllabic English words. Arab learners initially produced 90 infrequent English words with various syllable structures and word classes. They then identified the stressed syllables when hearing the words from native speakers. Analysis of the data showed that Arabs had a serious problem producing English word stress correctly owing to their tendency to mainly stress ultimate heavy syllables — a strategy usually employed in Arabic. Their performance on the stress identification task was much better than the production task but still gave problems, especially with tri- and tetrasyllabic utterances. Syllabi have to comprise stress drills in conjunction with their L1 stress patterns to help them overcome their difficulties in stressing English words.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno