Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


EducART. Experiències que vinculen l’educació i l’art

  • Autores: Mar Ronchera Urquizu
  • Localización: Fòrum de Recerca, ISSN-e 1139-5486, Nº. 27 (XXVII Jornades de Foment de la Investigació en Ciències Humanes i Socials), 2022, pág. 74
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • Aquest estudi pretén explorar com es pot vincular l’educació amb l’art d’una manera complementària on mostro les característiques individuals de cadascuna d’aquestes àrees sense desvalorar-ne cap. Com deia Eisner, les obres d’art impulsen a descobrir idees i sentiments que teníem amagats. L’estudi utilitza l’etnografia com la metodologia qualitativa de recerca. En aquest cas, el relat autoetnogràfic és l’instrument que recull les dades de dues experiències que parteixen d’aquest enfocament complementari entre l’art i l’educació. La primera experiència s’ha realitzat amb el grup del màster de Psicopedagogia de la Universitat Jaume I de Castelló de la Plana i la segona pràctica amb grups del grau d’Educació de la Universitat de Lleida. L’objectiu principal d’aquest estudi és mostrar el vincle horitzontal entre l’art i l’educació mitjançant pràctiques interculturals artístiques. Els resultats mostren la relació d’aquestes formacions amb l’aprenentatge situat que descriuen Lave i Wenger (1991) i Sagastegui (2004), ja que en ambdues experiències es creen espais de reflexió que estimulen la mirada crítica de les persones, on es generen narratives a partir de l’art i s’estableixen relacions amb el territori.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno