Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Formation of critical thinking among ukrainian students in the context of european integration

Svitlana Shekhavtsova, Anita Račáková, Maksym Iaburov, Dmytro Loboda, Marharyta Morozova, Hanna Zazhakska

  • español

    The aim of the article is to study and analyze the peculiarities of formation of critical thinking among Ukrainian students in the context of European integration. It has been proven that one of the main problems in developing critical thinking skills is creating appropriate pedagogical conditions. It is noted that educators should adhere to the principles of critical saturation of educational information and critical correctness. The analysis of the state of the problem of developing critical thinking skills among university students allows us to state that despite the existence of a significant number of scientific publications on the topic, there are several unresolved issues regarding the development of critical thinking skills, including its signs, criteria, indicators, and levels of development, diagnostic tools, a qualitative adaptation of Western technologies to the domestic education system, and the development of optimal and effective technologies for developing critical thinking skills

  • English

    El objetivo del artículo es estudiar y analizar las peculiaridades de la formación del pensamiento crítico entre los estudiantes ucranianos en el contexto de la integración europea. Se ha comprobado que uno de los principales problemas para desarrollar habilidades de pensamiento crítico es crear las condiciones pedagógicas adecuadas. Se observa que los educadores deben adherirse a los principios de saturación crítica de información educativa y corrección crítica. El análisis del estado del problema del desarrollo de habilidades de pensamiento crítico entre los estudiantes universitarios permite afirmar que a pesar de la existencia de un número importante de publicaciones científicas sobre el tema, existen varias cuestiones no resueltas respecto al desarrollo de habilidades de pensamiento crítico, entre ellas su signos, criterios, indicadores y niveles de desarrollo, herramientas de diagnóstico, una adaptación cualitativa de las tecnologías occidentales al sistema educativo nacional y el desarrollo de tecnologías óptimas y efectivas para desarrollar habilidades de pensamiento crítico


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus