Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La prensa como medio para recuperar la memoria artística: noticias de piezas de platería compostelana anónimas o en paradero desconocido

    1. [1] Universidade de Santiago de Compostela

      Universidade de Santiago de Compostela

      Santiago de Compostela, España

  • Localización: Cuadernos de estudios gallegos, ISSN 0210-847X, T. 70, Nº. 136, 2023, págs. 269-300
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • A prensa como medio para recuperar a memoria artística: noticias de pezas de pratería compostelá anónimas ou en paradeiro desconocido
    • The Press as a Way to Recover Artistic Memory: News about Missing or Anonymous Pieces of Silversmithing from Compostela
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      El objetivo de este trabajo es dar a conocer una serie de noticias inéditas sobre piezas de platería compostelana de finales del siglo XIX y principios del siglo XX, que en su mayoría se encuentran en paradero desconocido. La metodología empleada ha sido el vaciado de la Hemeroteca de la Universidad de Santiago de Compostela, donde hemos trabajado como fuentes con más de treinta periódicos compostelanos y de ámbito gallego, hallando cientos de noticias al respecto. Creemos que los textos escogidos demuestran que en la cronología propuesta existió en Santiago una generación de plateros muy importante, olvidada por la historiografía, además de desvelar la construcción de suntuosas obras de platería. Entre ellas destacan las piezas civiles, muy poco conservadas en Galicia, y sobre todo las encargadas para homenajear a políticos y personajes importantes del momento. Las noticias demuestran que en Compostela se construyeron extraordinarias obras con programas de iconografía clásica y de los más variados estilos, pasando del Neogótico al Clasicismo y el Barroco, con especial relevancia, por su originalidad, del Modernismo de raíz catalana.

      [gl] O obxectivo deste traballo é dar a coñecer unha serie de noticias inéditas sobre pezas de pratería compostelá de finais do século XIX e principios do século XX, que na súa maioría se atopan en paradoiro descoñecido. A metodoloxía empregada foi o baleirado da Hemeroteca da Universidade de Santiago de Compostela, onde traballamos como fontes con máis de trinta periódicos composteláns e de ámbito galego, atopando centos de noticias con respecto a este tema. Cremos que os textos escollidos demostran que na cronoloxía proposta existiu en Santiago unha xeración de prateiros moi importante, esquecida pola historiografía, ademais de desvelar a construción de suntuosas obras de pratería. Entre elas destacan as pezas civís, moi pouco conservadas en Galicia, e sobre todo as encargadas para homenaxear a políticos e personaxes importantes do momento. As noticias amosan que en Compostela se construíron extraordinarias obras con programas de iconografía clásica e dos máis variados estilos, pasando do Neogótico ao Clasicismo e ao Barroco, con especial relevancia, pola súa orixinalidade, do Modernismo de raíz catalá.

    • English

      The objective of this paper is to report on a series of unpublished news articles about pieces of Compostela silversmithing from the late 19th and early 20th century, which have mostly been lost. The methodology used to carry out this work included the extraction of hundreds of news stories about this topic from the Newspaper Library of the University of Santiago de Compostela, where more than thirty newspapers from Compostela and Galicia have been used as sources. We believe that the selected articles not only reveal that in Santiago, in the aforementioned chronology, there was a very important generation of silversmiths, forgotten by historiography, but also that sumptuous works of silversmithing were manufactured there. Among them, we highlight the non-clerical pieces, which are not well preserved in Galicia, and especially those commissioned to pay tribute to politicians and important figures of the moment. The news stories show that extraordinary pieces were manufactured in Compostela, including those of classical iconography and in the most varied styles, ranging from neo-Gothic to classical and baroque, as well as Catalan Modernism, which is especially relevant for its originality.

    • galego

      O obxectivo deste traballo é dar a coñecer unha serie de noticias inéditas sobre pezas de pra-tería compostelá de finais do século XIX e principios do século XX, que na súa maioría se atopan en paradoiro descoñecido. A metodoloxía empregada foi o baleirado da Hemeroteca da Universidade de Santiago de Compostela, onde traballamos como fontes con máis de trin-ta periódicos composteláns e de ámbito galego, atopando centos de noticias con respecto a este tema. Cremos que os textos escollidos demostran que na cronoloxía proposta existiu en Santiago unha xeración de prateiros moi importante, esquecida pola historiografía, ademais de desvelar a construción de suntuosas obras de pratería. Entre elas destacan as pezas civís, moi pouco conservadas en Galicia, e sobre todo as encargadas para homenaxear a políticos e personaxes importantes do momento. As noticias amosan que en Compostela se construíron extraordinarias obras con programas de iconografía clásica e dos máis variados estilos, pasan-do do Neogótico ao Clasicismo e ao Barroco, con especial relevancia, pola súa orixinalidade, do Modernismo de raíz catalá.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno