Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Assignació de places escolars i accessibilitat per als vianants. Situació actual i propostes de millora a la ciutat de València.

    1. [1] Universitat de València

      Universitat de València

      Valencia, España

  • Localización: Cuadernos de geografía, ISSN-e 2695-7965, ISSN 0210-086X, Nº 110, 2023, págs. 75-100
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • L’educació infantil s’ha convertit en una prioritat política i en un element estratègic per al desenvolupamentde molts països degut als múltiples beneficis socioeconòmics que reporta. Els planificadorsespacials de la xarxa escolar han de garantir un accés equitatiu a aquest servei, motiu pel que han decomptar amb eines i estudis que els permeten avaluar l’oferta de places escolars i la seua distribucióespacial, així com els efectes que tenen les diferents polítiques de zonificació durant l’assignació deplaces escolars sobre l’accessibilitat espacial als centres educatius. L’objectiu d’aquest treball consisteix amesurar l’accessibilitat locacional de la demanda potencial a la xarxa de centres públics i concertats queimparteixen el segon cicle d’educació infantil a la ciutat de València. A tal fi, s’han elaborat diferentsescenaris que simulen diferents criteris d’assignació de la demanda, tant per a la xarxa escolar actualcom per a un supòsit de xarxa escolar ampliada. Aquests escenaris s’han generat mitjançant l’ús d’unmodel de localització-assignació de màxima cobertura amb capacitat limitada del programari ArcGis10.8. L’anàlisi comparatiu del resultats obtinguts als diferents escenaris ha permès detectar l’existènciad’importants desequilibris territorials en quant a l’accessibilitat als centres escolars en funció del criterid’assignació de la demanda establert. A més, també ha permès determinar el criteri d’assignació mésadequat per a millorar l’eficiència i l’equitat espacial de la xarxa escolar. Finalment, també s’han establertpropostes d’ubicació de nous centres educatius per tal de garantir una cobertura total de la demanda imillorar l’accessibilitat actual als centres escolars de la ciutat.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno