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Resumen de Use of gamification as a pedagogical strategy to strengthen the understanding of application problems with rational numbers

Ronnie Alexander Alvarado Rodriguez, Kelvin A. Rosado

  • español

    La gamificación se define como la incorporación de elementos de juego en entornos académicos no tradicionales para motivar a los estudiantes y mejorar su compromiso y participación en los procesos de aprendizaje. Este estudio cuali-cuantitativo tuvo como objetivo analizar los usos de la gamificación como estrategia didáctica para mejorar la comprensión de problemas de aplicación con números racionales y su influencia en la motivación durante el aprendizaje. Veintiocho estudiantes participaron en este estudio. El análisis de los datos mostró que los estudiantes que recibieron instrucción con gamificación obtuvieron una mayor comprensión de los contenidos y una capacidad de trabajo individual y en equipo más notable. Además, los estudiantes expresaron una mayor satisfacción y motivación por las matemáticas a través de la gamificación.

  • English

    Gamification is defined as incorporating game elements in non-traditional academic environments to motivate students and improve their engagement and participation in learning processes. This quali-quantitative study aimed to analyze gamification uses as a teaching strategy to improve the understanding of application problems with rational numbers and its influence on motivation during learning. Twenty-eight students participated in this study. The data analysis showed that students who received instruction with gamification obtained a greater understanding of the content and a more remarkable ability to work individually and in teams. In addition, students expressed greater satisfaction and motivation for mathematics through gamification.


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