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Redes turísticas en la provincia de Córdoba

    1. [1] Universidad de Córdoba

      Universidad de Córdoba

      Cordoba, España

  • Localización: El arte de investigar: Córdoba, del 3 al 6 de mayo de 2022 / Inmaculada Luque Moreno (dir. congr.), 2022, ISBN 978-84-9927-712-7, págs. 527-530
  • Idioma: español
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • español

      El estudio de las redes turísticas implementadas en un territorio permite analizarlas relaciones establecidas entre los agentes públicos y privados. Asimismo, sepuede valorar cuales es el nivel de participación de los recursos y productos turísticos pertenecientes a los territorios. Es por ello por lo que las redes se conviertenen herramientas estratégicas para el desarrollo turístico sostenible tanto en destinosemergentes como en destinos consolidados en ámbitos rurales y urbanos.Partiendo de este argumento, el objeto de este estudio es identificar las redesturísticas que operan en la provincia de Córdoba (España) y conocer su evolución.Asimismo, identificar buenas prácticas en estudios de caso existentes medianteun análisis “benchmarking” que facilite la transferencia del conocimiento para suaplicación en el territorio.Los resultados pretenden servir para futuras investigaciones que puedan identificarcuáles son los modelos de gestión de las redes turísticas buscando la optimizaciónde los recursos humanos, territoriales y económicos disponibles y, en definitiva,la sostenibilidad y reactivación del sector turístico de la provincia de Córdoba

    • English

      The study of the touristic networks implemented in a territory makes it possible toanalyse the relationships established between public and private agents. It is alsopossible to assess the level of participation of the tourism resources and productsbelonging to the territories. In addition, it is possible to assess the level of integrationof tourism resources and products belonging to the territories. TouristicNetworks become strategic tools for sustainable tourism development in emergingdestinations as well as in consolidated destinations in rural and urban areas.Based on this argument, the purpose of this study is to identify the touristicnetworks operating in Cordoba province (Spain) and to learn about their evolution.Also, good practices and lessons learned in existing case studies will be identifiedthrough a benchmarking analysis that will facilitate the transfer of knowledge forits application in the management of tourism resources, products and services inthe Cordoba territory.Based on this argument, the aim of this study is to identifythe touristic networks operating in the province of Cordoba (Spain) and to learnabout their evolution. Also, to identify good practices in case studies by means of abenchmarking analysis that facilitates the transfer of knowledge for its applicationin the territory.The results are intended to be used for future research to identify the managementmodels for possible actions in the design, management and planning oftourism networks, seeking the optimization of the human, territorial and economicresources available and, ultimately, the sustainability and reactivation of thetourism sector in the province of Cordoba.


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