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Speech enhancement through information gap filling technique

    1. [1] Universidad Católica de Cuenca

      Universidad Católica de Cuenca

      Cuenca, Ecuador

  • Localización: EPISTEME KOINONIA: Revista Electrónica de Ciencias de la Educación, Humanidades, Artes y Bellas Artes, ISSN-e 2665-0282, Vol. 5, Nº. 9, 2022 (Ejemplar dedicado a: Enero - Junio. 2022), págs. 78-104
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • Mejora del habla mediante la técnica de llenado de espacios de información
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      This study investigates English language use with classroom students after applying the Information Gap Filling Technique (IGT) at the Paiguara public school in San Juan-Gualaceo, Ecuador. A sample of 22 students (12 boys and 10 girls) from the third level of BGU was selected. The research was conducted in two phases. The quantitative part used a pre- and post-test of oral interaction and in the qualitative part, a questionnaire with open-ended questions. The findings of the study showed that students increased their use of English in the classroom as a result of the application of IGT in the variables of comprehension, grammar, vocabulary, fluency and pronunciation with values of (0.37, 0.50, 0.27, 0.05, 0.32) respectively. Consequently, the Information Gap-filling technique has proved to be effective in promoting the use of English language in classrooms as a means of communication.

    • English

      Este estudio investiga el uso del idioma inglés con estudiantes de aula después de aplicar la técnica de llenado de espacios de información (IGT) en la escuela pública Paiguara en San Juan-Gualaceo, Ecuador. Se seleccionó una muestra de 22 estudiantes (12 varones y 10 mujeres) del tercer nivel de la BGU. La investigación se llevó a cabo en dos fases. La parte cuantitativa utilizó un pre- y post- test de interacción oral y en la parte cualitativa, un cuestionario con preguntas abiertas. Los hallazgos del estudio mostraron que los estudiantes incrementaron el uso del inglés en el aula como resultado de la aplicación de IGT en las variables de comprensión, gramática, vocabulario, fluidez y pronunciación con valores de (0.37, 0.50, 0.27, 0.05, 0.32) respectivamente. En consecuencia, la técnica Information Gap-filling ha demostrado ser efectiva para promover el uso del idioma inglés en las aulas como medio de comunicación.


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