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Hydrogen-fuelled RPAS. Design and Sizing of the Power Supply System

    1. [1] Universidad de Huelva

      Universidad de Huelva

      Huelva, España

    2. [2] Instituto Nacional de Técnica Aeroespacial

      Instituto Nacional de Técnica Aeroespacial

      Madrid, España

  • Localización: Actas de las V Jornadas ScienCity 2022: Fomento de la Cultura Científica, Tecnológica y de Innovación en Ciudades Inteligentes / coord. por Tomás Jesús Mateo Sanguino, José Manuel Lozano Domínguez, Manuel Joaquín Redondo González, Iñaki Josep Fernández de Viana González, Miguel Ángel Rodríguez Román, Estefanía Cortés Ancos, 2023, ISBN 9798375732176, págs. 42-45
  • Idioma: inglés
  • Enlaces
  • Resumen
    • The goal of this paper is to present an alternativesolution based on renewable energies for the powertrain to supplyin Remotely Piloted Aircraft Systems (RPAS), in order to increasetheir autonomy, reduce the noise footprint and eliminatepolluting emissions throw into the atmosphere. Hybridizinghydrogen-based fuel cells and batteries allow obtaining theadvantages of each one, increasing the autonomy, peak power andC-rating of the whole system.


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