En aquest article analitzem el Crist en la glòria, model que fou creat pel taller de Llemotges devers el final del segle XII. Hem contemplat dos apartats, el teològic i l'artístic. En el primer, s'emfatitza la connotació de sacerdos et rex amb Crist coronat i vestit amb una túnica amb mànigues i hem sustentat la nostra hipòtesi basant-nos en l'Antic i el Nou Testament; en el segon, hem analitzat el colobium (túnica sense mànigues), el Volto Santo de Lucca (Itàlia) i les majestats catalanes (talles de fusta) considerades uns possibles antecedents. Finalment, hem estudiat el que considerem el millor grup d'imatges de metall de Llemotges d'aquesta tipologia per extreure'n les característiques i aplicar-les a la Majestat de la Creu de Sant Joan de les Abadesses (Museu Episcopal de Vic, inv. 766).
In this paper we analyse the figure of Christ in Glory, a model that was created by the Limoges workshop towards the end of the 12th century. We have considered two aspects: the theological and the artistic. Thus, in the first section of this paper, we emphasise the connotation of sacerdos et rex with the crowned Christ dressed in a sleeved tunic, basing our hypothesis on the Old and New Testaments. In the second section, we analyse the colobium (sleeveless tunic) and the wood carvings of dressed Majesties such as the Volto Santo of Lucca and the Catalan Majesties, which are considered a possible antecedent. Lastly, we study what we deem to be the best group of Limoges metal images of this typology in order to determine their characteristics and apply them to the Majesty of the Cross of Sant Joan de les Abadesses (Museu Episcopal de Vic, inv. 766).
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados