Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Vida del artista de origen mindoniense José Losada (1817-1887), platero oficial de la catedral de Santiago de Compostela

Ana Pérez Varela

  • español

    José Losada fue el platero compostelano más importante del tercer cuarto del siglo XIX, siendo artífice de la catedral de Santiago y autor de sus dos obras de platería más emblemáticas: el botafumeiro, y la urna que custodia los restos del Apóstol. Desde el Archivo de la diócesis de Mondoñedo-Ferrol -ya que nació en la parroquia de Santiago de Mondoñedo- hasta el Archivo Histórico Universitario de Santiago o el Archivo de la Catedral de la misma ciudad, hemos recopilado y ordenado una serie de documentación inédita. Gracias a ella, hemos llevado a cabo la reconstrucción de la biografía del artífice y su trayectoria profesional con respecto a la fábrica compostelana, donde trabajó más de treinta años. Además, una primera aproximación a su catálogo de obra disperso por las parroquias de la archidiócesis nos ha permitido llegar a conclusiones con respecto a sus particularidades estilísticas, en beneficio del reconocimiento de futuras piezas que aún están por identificar. En conjunto, este material inédito permite conocer una figura especialmente relevante del arte compostelano del siglo XIX, reconocer potenciales piezas en futuros estudios, y especialmente, determinar aspectos relativos al aprendizaje, trabajo y características del oficio de platero en la Compostela de la época, del cual hasta ahora se conoce muy poco.

  • galego

    José Losada foi o prateiro compostelán máis importante do terceiro cuarto do século XIX, sendo artífice da catedral de Santiago e autor das súas dúas obras de pratería máis senlleiras: o botafumeiro, e a fuma que custodia os restos do Apóstolo. Dende o Arquivo da diócese de Mondoñedo-Ferrol -xa que naceu na parroquia de Santiago de Mondoñedo- até o Arquivo Histórico Universitario de Santiago ou o Arquivo da Catedral da mesma cidade, compilamos e ordenamos unha serie de documentación inédita. Grazas a ela, levamos a cabo a reconstrución da biografía do artífice e a súa traxectoria profesional con respecto á fábrica compostelá, onde traballou máis de trinta anos. Ademais, unha primeira aproximación ao seu catálogo de obra disperso polas parroquias da arquidiocese permitiunos chegar a conclusións con respecto ás súas particularidades estilísticas, en beneficio do recoñecemento de futuras pezas que aínda están por identificar. En conxunto, este material inédito permite coñecer unha figura especialmente relevante da arte compostelá do século XIX, recoñecer potenciais pezas en futuros estudos, e especialmente, determinar aspectos relativos á aprendizaxe, traballo e características do oficio de prateiro na Compostela da época, do cal ata o de agora se coñece moi pouco.

  • English

    Jose Losada was the most important silversmith from Compostela in the third quarter of the nineteenth century, being the official artist of the cathedral of Santiago and author of his two most emblematic works of silversmithing: the botafumeiro, and the urn that guards the bones of the Apostle. From the Archive of the Diocese of Mondoñedo-Ferrol- since he was born in the parish of Santiago de Mondoñedo- to the University Historical Archive of Santiago or the Archive of the Cathedral of the same city, we have compiled and ordered a series of unpublished documentation. Thanks to this, we have carried out the reconstruction of the biography of the artist and his professional career regarding the Cathedral, where he worked for more than thirty years. In addition, a first approach to his catalog of work, scattered throughout the parishes of the archdiocese, has allowed us to reach conclusions regarding its stylistic particularities, for the benefit of the recognition of future pieces that are still to be identified. Together, this unpublished material allows us to know a particularly relevant figure of nineteenth-century art from Compostela, to recognize potential pieces in future studies, and especially, to determine aspects related to learning, work and characteristics of the silversmith trade in Compostela at the time, until now very little studied.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus