Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de ELISAVA Emotional Data #stayathome: exploración de la emocionalidad de la comunidad universitaria en un contexto de confinamiento

Ainoa Abella, María José Araya León, Ana M. del Corral González, Alejandro Torras Cardona

  • español

    Se aborda el caso de ELISAVA Emotional Data #stayathome , herramienta cuyo objetivo era promover un espacio de autorreflexión para los miembros de la comunidad Elisava sobre su propio estado emocional, al mismo tiempo que permitía recopilar datos diarios de dicho estado durante el confinamiento.

    ELISAVA Emotional Data fue complemento al conjunto de medidas aplicadas por la escuela en esta institución. El método aplicado para su desarrollo es la investigación a través del diseño (RtD) mediante un modelo cocreado entre la línea de investigación Decoding Well-being de Elisava Research y la startup Unifit (Barcelona). Para comenzar a operar la aplicación, el usuario responde una encuesta inicial y diariamente dedica unos minutos a reflexionar sobre su estado emocional, considerando variables como el clima, el trabajo o los estudios, las amistades o el espacio, entre otros.

  • English

    The pandemic caused by COVID-19 and its subsequent confinement as a neces- sary measure to curb its evolution, have provoked many changes in daily chores, with consequences and uncertainties in people. The educational context coped with the situation by moving to a non-face-to-face, synchronous online format, with the resources and technology available at home. Altering the habits of life and generating an extraordinary situation, emotionally convulsive and new.

    ELISAVA Emotional Data #stayathome is a tool whose objective was to promote a space for self-reflection for the members of the Elisava community about their own emotional state, while at the same time allowing the collection of daily data of this state during the confinement. ELISAVA Emotional Data complemented the set of measures applied by the school. The method applied for its develop- ment is research through design (RtD), co-created between the Decoding Well- being research line of Elisava Research and the startup Unifit. Its application starts with its communication. The participant, volunteer, responds to an initial baseline survey, and daily spends a few minutes reflecting on his/her emotional state related to diverse aspects of his/her daily life such as weather, work/studies, friendships or space, among others.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus