Nataliia Sydorenko, Veronika Denysenko, Iryna Grytsenko, Nataliia Borysenko, Liubov Terletska
The successful solution to the problems of modern primary education is directly related to the success of teacher training and professional development, to the change of methodological approaches to the process of forming the professional qualities of teachers. It depends on the effectiveness of the system of methodological work of general secondary education institutions. The article aims to highlight the main trends in the study of the effectiveness of the formation of professional qualities of primary school teachers from a methodological point of view. Moreover, it seeks to identify the key practical aspects of this problem in the scientific literature. Methodology. In the course of the study, the analytical and bibliographic method was appliedto study the scientific literature on the formation of professional qualities of primary school teachers. Induction, deduction, analysis, synthesis of information, systemic and structural, comparative, logical, and linguistic methods, abstraction, and idealization were involved in the study and processing of data. The authors of the study also conducted an online questionnaire survey, which served to practically clarify the most important issues related to the methodological aspects of the formation of professional qualities of primary school teachers. Results. According to the results of the study, the main most important theoretical aspects of the issue of methodological support of the quality of primary school teachers' work have been identified. Moreover, the point of view of scientists and heads of general secondary education institutions on certain practical components of this process has been investigated
La solución exitosa de los problemas de la educación primaria moderna está directamente relacionada con el éxito de la formación y el desarrollo profesional de los docentes, con el cambio de enfoques metodológicos en el proceso de formación de las cualidades profesionales de los docentes. Depende de la efectividad del sistema de trabajo metodológico de las instituciones de educación secundaria general. El artículo tiene como objetivo destacar las principales tendencias en el estudio de la eficacia de la formación de cualidades profesionales de los maestros de educación primaria desde un punto de vista metodológico. Además, busca identificar los aspectos prácticos clave de este problema en la literatura científica. Metodología. En el transcurso del estudio, se aplicó el método analítico y bibliográfico para estudiar la literatura científica sobre la formación de cualidades profesionales de los maestros de la escuela primaria. Inducción, deducción, análisis, síntesis de información, métodos sistémicos y estructurales, comparativos, lógicos y lingüísticos, abstracción e idealización intervinieron en el estudio y procesamiento de datos. Los autores del estudio también realizaron un cuestionario de encuesta en línea, que sirvió para aclarar de manera práctica las cuestiones más importantes relacionadas con los aspectos metodológicos de la formación de cualidades profesionales de los maestros de primaria. Resultados. De acuerdo con los resultados del estudio, se han identificado los principales aspectos teóricos más importantes del tema del sustento metodológico de la calidad del trabajo de los docentes de la escuela primaria. Además, se ha investigado el punto de vista de científicos y directores de instituciones de educación secundaria general sobre ciertos componentes prácticos de este proceso
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados