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Resumen de Features of the application of stylistics for the formation of a person's appearance in modern english-language discourse

Olena Lysenko, Oleksandr Polishchuk, Liliia Honcharuk, Olha Zaluzhna, Iryna Tychyna

  • español

    English-language advertising discourse today is undergoing significant improvement and changes. This is due to the transition to online modes, where a person's personality is manifested through the criteria of affection, awareness and attractiveness. However, the negotiation system of a separate feature of the English-language (appearance, manner, knowledge and application of business etiquette) discourse is subject to improvement and practice. If before the transition to the online mode, the tools, means and methods of English-language advertising discourse were worked out, then with the transition to the digital dimension, they require clarification, explanation, adaptation, excluding audio technical transmission channels. The purpose of the study is to outline the main directions in which the developed tools of the English-language advertising discourse are transformed. The methodology was statistical research, which analyzed the appearance of a person in English-language advertising discourses, taking into account forms and types. An approach was also used in which a comparison of a person's appearance was made, taking into account the advertising slogans of foreign companies, as well as various segments in which the analyzed companies operate. As a result of the study, a significant influence of English-language constructions and techniques was noted in comparison with various external images of a person. A theoretical mechanism for the formation of modern English-language advertising discourse is proposed. In general, a list of priority effective means and forms in the formation of modern English-language advertising discourse has been revealed.

  • English

    Hoy en día, el discurso publicitario en inglés está experimentando mejoras y cambios significativos. Esto se debe a la transición a modalidades en línea, donde la personalidad de una persona se manifiesta a través de los criterios de afecto, conciencia y atractivo. Sin embargo, el sistema de negociación de una característica separada del discurso en idioma inglés (apariencia, manera, conocimiento y aplicación de la etiqueta comercial) está sujeto a mejoras y práctica. Si antes de la transición a la modalidad en línea se elaboraron las herramientas, medios y métodos del discurso publicitario en idioma inglés, entonces con la transición a la dimensión digital, requieren aclaración, explicación, adaptación, excluyendo los canales de transmisión técnica de audio. El propósito del estudio es esbozar las principales direcciones en las que se transforman las herramientas desarrolladas del discurso publicitario en inglés. La metodología fue la investigación estadística, que analizó la apariencia de una persona en los discursos publicitarios en idioma inglés, teniendo en cuenta formas y tipos. También se utilizó un enfoque en el que se realizó una comparación de la apariencia de una persona, teniendo en cuenta los lemas publicitarios de empresas extranjeras, así como diversos segmentos en los que operan las empresas analizadas. Como resultado del estudio, se observó una influencia significativa de las construcciones y técnicas del idioma inglés en comparación con varias imágenes externas de una persona. Se propone un mecanismo teórico para la formación del discurso publicitario moderno en inglés. En general, se ha revelado una lista de medios y formas efectivas prioritarias en la formación del discurso publicitario moderno en lengua inglesa


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