Liliia Chervonska, Natalia Seheda, Inna Pashchenko
The article discusses the experience of art university education in Ukraine in identifying and using the main diagnostic markers of academic activity and mobility for students of music and choreography specialties. The research aims to establish the effectiveness of diagnosing academic activity and mobility of art education students. The study is aimed at identifying the structure and sequence of application of diagnostic markers of their content and pedagogical feasibility. The research methodology is based on an integrated approach. The main method is an experiment, and the practice-oriented analysis of diagnostic markers, statistical methods of analysis, and a descriptive method for reviewing theoretical material is also used. The main hypothesis of the study is that the key diagnostic markers are a social activity, participation in educational and exchange programs, participation in complex art projects, as well as internships. The result of the study is the establishment of diagnostic markers of academic activity and mobility of students of art education, which can show the dynamics of the development of this type of activity of students of art pedagogical specialties. In the future, the main diagnostic markers that determine the level of quality of training of future specialists in music, pedagogical and choreographic education should be considered.
El artículo analiza la experiencia de la educación universitaria de arte en Ucrania en la identificación y el uso de los principales marcadores de diagnóstico de actividad académica y movilidad para estudiantes de especialidades de música y coreografía. La investigación tiene como objetivo establecer la efectividad del diagnóstico de la actividad académica y la movilidad de los estudiantes de educación artística. El estudio tiene como objetivo identificar la estructura y secuencia de aplicación de los marcadores diagnósticos de su contenido y factibilidad pedagógica. La metodología de investigación se basa en un enfoque integrado. El método principal es un experimento, y también se utiliza el análisis orientado a la práctica de marcadores de diagnóstico, métodos estadísticos de análisis y un método descriptivo para revisar material teórico. La principal hipótesis del estudio es que los marcadores clave de diagnóstico son una actividad social, participación en programas educativos y de intercambio, participación en proyectos artísticos complejos, así como pasantías. El resultado del estudio es el establecimiento de marcadores diagnósticos de la actividad académica y la movilidad de los estudiantes de educación artística, que pueden mostrar la dinámica del desarrollo de este tipo de actividad de los estudiantes de las especialidades artísticas pedagógicas. A futuro, se deberán considerar los principales marcadores diagnósticos que determinen el nivel de calidad de la formación de los futuros especialistas en educación musical, pedagógica y coreográfic
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