Kristina Torop, Nataliia Yarmola, Marharyta Dergach, Nataliia Kvitka, Snizhana Trykoz, Bohdana Vasylenko
Working with children with special educational needs requires a high level of the teacher’s competence and high-quality organizational work to constantly improve the educational process’s effectiveness. The purpose of the academic paper is to determine the main features of the pedagogical workers’ readiness to work with schoolchildren with intellectual disabilities, to study the success factors of this process and to highlight the effectiveness degree of its components. Several general and special methods of studying analytical information were used during the research. As a result the success features and individual characteristics of the pedagogical staff’s readiness to work with schoolchildren with intellectual development disorders were determined.
Trabajar con niños con necesidades educativas especiales requiere un alto nivel de competencia del docente y un trabajo organizativo de alta calidad para mejorar constantemente la eficacia del proceso educativo. El artículo académico tiene como objetivo determinar las principales características de la preparación de los trabajadores pedagógicos para trabajar con escolares con discapacidad intelectual, estudiar los factores de éxito de este proceso y resaltar el grado de efectividad de sus componentes. Durante la investigación se utilizaron varios métodos generales y especiales de estudio de la información analítica. Como resultado se determinaron los rasgos de éxito y las características individuales de la preparación del personal pedagógico para trabajar con escolares con trastornos del desarrollo intelectual.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados