Nataliia Dolishnia, Tamara Mahanova, Yuliia Botuzova, Nataliia Moisieieva, Tamila Tsybulska
The purpose of the academic paper is to study the fundamentals of developing students’ cognitive abilities in European universities. The methodology included a subject study to describe the fundamentals of developing students’ cognitive abilities based on analyzing secondary data and materials of the European Commission, the analysis of the cases of European universities’ two alliances: The 4EU+ European University Alliance (2023a) and The Arqus European University Alliance (2023a). The results indicate the development of quality inclusive education in the EU based on common human values and a partnership approach to cooperation between institutions and communities.
El propósito del trabajo académico es estudiar los fundamentos del desarrollo de las habilidades cognitivas de los estudiantes en las universidades europeas. La metodología incluyó un estudio temático para describir los fundamentos del desarrollo de las capacidades cognitivas de los estudiantes a partir del análisis de datos y materiales secundarios de la Comisión Europea, el análisis de los casos de dos alianzas de universidades europeas: The 4EU+ European University Alliance (2023a) y The Alianza Universitaria Europea Arqus (2023a). Los resultados indican el desarrollo de una educación inclusiva de calidad en la UE basada en valores humanos comunes y un enfoque de asociación para la cooperación entre instituciones y comunidades
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados