A Coruña, España
Malia que pasaron máis de 100 anos desde que as mulleres podemos acceder á universidade nas mesmas condicións que os homes, e a pesar do amplo desenvol- vemento normativo en materia de igualdade, a situación está aínda lonxe de ser igualitaria. Persisten fortes desequilibrios na distribución de ambos sexos, tanto no alumnado como no profesorado, segundo áreas de coñecemento, sendo os ámbitos tecnolóxicos os máis fortemente masculinizados; así como no progreso na carreira académica, onde só un terzo das cátedras están ocupadas por mulleres. As causas deste desequilibrio son múltiples, pero percíbese a persistencia de estereotipos de xénero e mesmo discriminacións máis ou menos indirectas difíciles de eliminar. Neste artigo preséntanse algúns datos significativos sobre a situación das mulleres na uni- versidade española en xeral, pero tamén nas universidades galegas. A realidade que amosan as cifras pon de manifesto a necesidade de creación de redes como medio eficaz para dar visibilidade á actividade das mulleres na ciencia e na tecnoloxía e contribuír e impulsar a participación das máis novas nos distintos ámbitos científicos e tecnolóxicos; neste sentido, o papel de asociacións como AMIT (Asociación de Mulleres Investigadoras e Tecnólogas) poden xogar un papel importante para acadar a igualdade efectiva entre mulleres e homes na Academia
Despite the fact that more than 100 years have passed since women can access Spanish universities in the same conditions as men, and despite the broad legal development on gender equality, the situation is still far from equal. Strong im- balances persist in the distribution of both sexes, both in students and teachers, according to areas of knowledge, being the technological areas the most strongly masculinized; as well as in the academic staff where only a third of the profes- sors are women. The causes of this imbalance are multiple but the persistence of gender stereotypes and even indirect discrimination is perceived as difficult to eliminate. This article presents some significant data on the situation of women in Spanish universities in general, but also in Galician universities. Figures highli- ght the need for networking as an effective means of giving visibility to women's activity in science and technology and contributing to and encouraging the parti- cipation of young women in the various scientific and technological fields; in this sense, the role of associations such as AMIT (Association of Women Researchers and Technologists) can play an important role in achieving effective equality be- tween women and men in Academy.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados