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Resumen de ¿Podría, o debería ser, el pediatra de Atención Primaria tutor principal de residentes de Pediatría?

Pedro Gorrotxategi Gorrotxategi, P. Lafuente Mesanza, G. Villaizan Pérez

  • español

    Objetivo: Conocer la legislación existente y si esta faculta o no a los PAP para ser tutores principales del residente. Valorar las necesidades de formación y según ellas analizar si sería conveniente para los residentes que su tutor principal sea un PAP y revisar el acceso a los instrumentos de tutorización con los que cuenta el PAP.

    Resultados: En la legislación analizada no hay ningún impedimento para que el PAP sea el tutor principal de residentes. Existe un progresivo aumento del tiempo de rotación por Atención Primaria y la mayor salida laboral para los residentes se da como PAP. El acceso a la historia informática compartida con los hospitales, la comunicación constante que se puede establecer a través de correo electrónico y videoconferencias posibilita una tutorización constante y cercana.

    Conclusiones: El que los PAP sean tutores de los residentes de Pediatría conllevaría una visión más positiva de los residentes de este ámbito asistencial, en un momento de gran déficit de pediatras en los equipos de AP en el Sistema Nacional de Salud. Esto llevaría a que eligiesen una mayor proporción la Atención Primaria como su salida profesional.

  • euskara

    Sarrera: Pediatriako egoiliarren prestakuntzaren hastapenetan ez zen aurreikusten lehen mailako arretako (LMA) pediatriako txandakatzea, eta, beraz, LMAko pediatrak (LMAP) ez zuen parte hartzen horien prestakuntzan. 2006an, espezialitatearen programa berriak lehen mailako arretako txandakatzea barne hartu zuen, baina laguntza-eremu horretako pediatrek irakaskuntzan lagundu besterik ez zuten egiten, egoiliarraren tutore nagusiak izan gabe.

    Helburua: Dagoen legedia ezagutzea eta LMAPei egoiliarraren tutore nagusi izateko ahalmena ematen dien ala ez jakitea. Prestakuntza- beharrak baloratzea eta, horien arabera, egoiliarrentzat tutore nagusia LMAP bat izatea komeniko litzatekeen aztertzea, eta LMAP horrek dituen tutoretza-tresnetarako sarbidea berrikustea.

    Emaitzak: Aztertutako legerian ez dago inolako eragozpenik LMAP egoiliarren tutore nagusia izateko. Lehen mailako arretaren txandakatze-denborak gora egin du pixkanaka, eta egoiliarren lan-irteera handiagoa da LMAP gisa. Ospitaleekin partekatutako historia informatikorako sarbideak, posta elektronikoaren eta bideokonferentzien bidez ezar daitezkeen etengabeko komunikazioak tutorizazio etengabea eta hurbila ahalbidetzen du.

    Ondorioak: LMAP egoiliarren tutore izatea, asistentziaren eremu horretako egoiliarren ikuspegi positiboagoa ekarriko luke, Osasun Sistema Nazionaleko LMAko taldeetan pediatren defizit handia dagoen une honetan. Honek guztiak, lanerako lehen mailako arreta profesional gehiagok aukeratzea ekarriko luke


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