Logroño, España
The pandemic forced the society to adapt to a new reality. And the education sector was one of the sectors that had to modify its organization the most in order to guarantee quality education without putting the health of any anyone at risk. One of the measures thathad to be implemented in the past academic year was the implementation of blended education in secondary education centers. The objective was none other than trying to lower the ratio of the classrooms in order to guarantee a minimum safe distance. Thus,the centers had to divide the classes into two subgroups. While some attended the center physically, others followed the classes telematically from home. What we will analyze is the use of different digital tools made available to the educational community in order torespond to that situation.
La pandemia obligó a la sociedad a adaptarse a una nueva realidad. Y el sector educativo fue uno de los que más tuvo que modificar su organización con el fin de poder garantizar una educación de calidad sin poner en riesgo la salud de nadie. Una de las medidas que hubo que implementar en el pasado curso académico fue la puesta en marcha de la educación semipresencial en los centros de educación secundaria. El objetivo no era otro que el de intentar bajar la ratio de las aulas con el fin de poder garantizar una distancia mínima de seguridad. Así pues, los centros tuvieron que dividir las clases endos subgrupos. Mientras unos asistían físicamente al centro, otros seguían las clases de forma telemática desde casa. Lo que analizaremos es el uso de diferentes herramientas digitales puestas a disposición de la comunidad educativa con el fin de dar respuesta aesa situación.
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