Ada Celsa Cabrera García, Giuseppe Lo Brutto, Adolfo Cosme Fernández Puente
Siguiendo la idea de conjugar la educación formal de las universidades con la educación no formal de las organizaciones civiles, entre 2020 y 2022 se desarrolló el Proyecto Erasmus Plus “Capacity Building in the field of Youth ACPALA” Application title: On MII: Migration, Inclusion, Integration, que suma esfuerzos en un trabajo de investigación sobre el grado de integración y satisfacción de migrantes en centros de acogida del Sur de Italia, permitiendo el intercambio de voluntarios de países como Honduras, Ecuador, Colombia, Turquía, Italia y Portugal. El objetivo de este artículo es mostrar los resulta-dos de ese proyecto que buscó aproximarse empíricamente a los niveles de la integración de migrantes en un contexto particular del Sur de Italia
Following the idea of combining the formal education of universities with the non-formal education of civil organizations, between 2020 and 2022 the Erasmus Plus Project “Capacity Building in the field of Youth ACPALA” was developed Application title: On MII: Migration, Inclusion , Integration, which joins efforts in a research work on the degree of integration and satisfaction of migrants in reception centers in the South of Italy, allowing the exchange of volunteers from countries such as Honduras, Ecuador, Colombia, Turkey, Italy and Portugal. The objective of this article is to show the results of this project that sought to empirically approach the levels of migrant integration in a particular context of Southern Italy.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados