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Resumen de Social Media Information Literacy vs. Fake News: Probing the Business Decisions under COVID-19 times as Innovation skills with fsQCA

Juan Mejía Trejo, Ismael Loza Vega

  • español

    Esta investigación tiene como objetivo probar un modelo que explique cómo el usuario profesional de las redes sociales en el marketing digital y el comercio electrónico puede utilizar la alfabetización en información de las redes sociales (SMIL) para tomar decisiones comerciales bajo los tiempos del COVID-19, como habilidades de innovación para combatir las narrativas de noticias falsas (FKN) para el siguiente normal. Se realizó una revisión de la literatura con Delphi-Focus Group and Analytic Hierarchy Process (AHP) bajo la supervisión de académicos y profesionales como expertos en SMIL. La encuesta se centró en el marketing digital y el comercio electrónico de 400 jóvenes pymes mexicanas entre Jul-Sep de 2021. Los hallazgos originales confirman un modelo con cinco factores, diecinueve variables, 71 ítems y cinco caminos como habilidades de innovación.

  • English

    Purpose. This research aims to probe a framework explaining how the social media user professionals in digital marketing and e-business can use social media information literacy (SMIL) for business decisions under COVID-19 times as innovation skills to combat fake news narratives (FKN) to the next normal.

    Methodology. A literature review was done with Delphi-Focus Group and Analytic Hierarchy Process (AHP) under academics and professionals' supervision as SMIL experts. The survey was on 400 young Mexican SMEs' digital marketing and e-business from Jul-Sep 2021.

    Findings and Originality. The original findings confirm a framework with five factors, nineteen variables, 71 items, and five paths as innovation skills.


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