Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Mètode i escola Montessori a Barcelona fins a la Guerra Civil (1936-1939). De l’adhesió incondicional a l’eclecticisme

    1. [1] Societat d’Història de l’Educació dels Països de Llengua Catalana
  • Localización: Educació i història: Revista d'història de l'educació, ISSN-e 2013-9632, ISSN 1134-0258, Nº. 40, 2022 (Ejemplar dedicado a: La internacionalització de la pedagogia Montessori), págs. 227-248
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Montessori Method and School in Barcelona until the Civil War (1936-1939). From Unconditional Adherence to Eclecticism
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      El método de la doctora Maria Montessori dejó una profunda y rica huella educativa y renovadora en la ciudad de Barcelona antes del régimen franquista (1939). Un sistema activo, alegre, lúdico, coeducativo, de base científica, en el que el protagonista es el niño. El profesorado realiza un acompañamiento al alumnado, procurando respetar el ritmo en el itinerario personal de aprendizaje. La revolución montessoriana fue posible porque la Mancomunidad de Cataluña, la Diputación de Barcelona y la administración municipal creyeron en ella, creando escuelas, Case dei Bambini, y promoviendo la formación continuada de los maestros a través de cursillos, seminarios y Escuelas de Verano.

    • català

      El mètode de la doctora Maria Montessori va deixar una profunda i rica petjada educativa i renovadora a la ciutat de Barcelona abans del règim franquista (1939). Un sistema actiu, alegre, lúdic, coeducatiu, de base científica, en què el protagonista és l’infant. El professorat acompanya l’alumnat procurant respectar el ritme en l’itinerari personal d’aprenentatge. La revolució montessoriana fou possible perquè la Mancomunitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona i l’administració municipal hi van creure, van crear escoles, Cases dels Nens, i van promoure la formació continuada dels mestres a través de cursets, seminaris i Escoles d’Estiu

    • English

      Maria Montessori’s method left a deep and rich renovating educational footprint in the city of Barcelona before the Franco regime (1939). An active, cheerful, playful, co-educational, science-based system, in which the child is the protagonist. The teacher accompanies the students, trying to respect their rhythms in their personal learning itinerary. The Montessori revolution was possible because the Mancomunitat de Catalunya, the Diputació de Barcelona and the municipal administration believed in it, created schools, Case dei Bambini, and promoted continuous teacher training through courses, seminars, and Summer Schools.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno