Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Situacions de risc per a l’alumnat a l’entorn digital i les xarxes socials

  • Autores: Mercedes Martínez Terreros
  • Localización: Anuari de l'Educació de les Illes Balears, ISSN 1889-805X, Nº. 2022, 2022 (Ejemplar dedicado a: Bones pràctiques en educació inclusiva), págs. 84-96
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      El ciberacoso escolar (cyberbullying), el ciberacoso a profesores (cyberbaiting), el ciberengaño pederasta(grooming)yel sexteo (sexting) pueden afectar tanto a alumnado como a profesorado. Bajo estas denominaciones, que no aparecen en el Código Penal, se integran unas conductas que pueden dar lugar a diversas figuras delictivas. Es importante sensibilizar a los menores de los riesgos del uso de internet, y cómo han de actuar si son víctimas de cualquiera de estas formas de acoso: ponerlo en conocimiento de los progenitores, y denunciarlo ante la Policía o la Guardia Civil.

    • català

      El ciberassetjament escolar (cyberbullying),el ciberassetjament a professors (cyberbaiting), el ciberassetjament de menors (grooming) i elsèxting poden afectar tant alumnat com professorat. Sota aquestes denominacions, que no apareixen en el Codi Penal, s’integren unes conductes que poden donar lloc a diverses figures delictives. És important sensibilitzar els menors dels riscs de l’ús d’internet, i com han d’actuar si són víctimes de qualsevol d’aquestes formes d’assetjament: posar-ho en coneixement dels progenitors i denunciar-ho a la Policia o la Guàrdia Civil.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno