Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de E-portfoli a infermeria, del paper al mahara

M. Carmen Olivé Ferrer, Roser Valls Molins, Anna María Ramió Jofre

  • català

    El projecte que es presenta es desenvolupa a l’Escola d’infermeria de la Universitat deBarcelona, el curs 2009-10 en la posada en marxa de la titulació de Grau, enl’assignatura troncal i anual: Fonaments històrics, teòrics, metodològics d’infermeria,en un grup de tarda. En l’assignatura equivalent de la Diplomatura s’havia utilitzat elportafoli d’aprenentatge des del 2003 en paper, i a partir d’un projecte d’innovaciódocent d’aquesta universitat, i el suport institucional que això suposa, ens plantegem ferel pas del paper al Campus virtual, i la utilització simultània del Moodle i el Mahara.Infermeria és una professió que s’orienta a la pràctica, la qual cosa fa que tal i com espresenten els continguts a l’aula es pot preveure la manera d’actuar professionalment.Aquesta reflexió ens fa presentar els continguts teòrics de la ma de la reflexió crítica, fetque afavoreix el portfoli d’aprenentatge, i ara amb les possibilitats del Campus virtual iel Mahara ens acostem al mon global, les tecnologies en les que l’alumnat se sent méscòmode alhora que veiem la possibilitat d’organitzar la informació del portfoli demanera que al professorat li sigui més senzilla la correcció i avaluació

  • English

    The presented project is being developed at Universitat de Barcelona Nursing School, inorder to create a nursing bachelor degree. During the 2009-2010 school year, this newbachelor degree will be developed by the students in the afternoon class of the year-longcourse of history, theory and nursing methodology fundamentals. Now with the help ofthe institution, we are using the virtual support with the simultaneous use of theprograms Moodle and Mahara. Nursing is a hands-on job and thanks to our way of teaching, it is easy to show hownurses work in their professions. This fact makes us present the theoretical contents as acritical reflection which favors the e-portfolio. Now, with the virtual possibilities andthe Mahara program we approach a global world where the student feels morecomfortable. At the same time, we have the capability of organizing the e-portfolio’sinformation in a way that is easier for teachers to correct and assess


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus