Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Gestió crítica de la informació d’internet: Aplicació a postgrau

Maria José Rodriguez Lagunas, Margarida Castell Escuer, Josep Mis, Cristina Castellote, Àngels Franch Masferrer, F.J. Pérez Cano

  • català

    A l’ensenyament de postgrau, tal com en altres nivells docents, es manté la necessitat de promourel’adquisició d’habilitats i destreses que permetin una selecció adequada de la informació, així com dedesenvolupar una actitud activa i crítica amb la informació escollida. Amb aquesta finalitat s’ha dut aterme un projecte d’innovació docent (2008PID-UB/115) que té com a objectiu “millorar la gestiócrítica de la informació”, és a dir, promoure estratègies de cerca, recuperació, anàlisi, avaluació,integració i síntesi de la informació obtinguda a través d’Internet, mitjançant el disseny i laimplementació d’activitats d’aprenentatge basades en la utilització de les TIC a nivell de postgrauuniversitari. El projecte s’ha aplicat en una assignatura que forma part del Màster OficialInteruniversitari URV-UB en Nutrició i Metabolisme. Després de l’experiència, els estudiantsmanifesten que la formació rebuda i les activitats realitzades han repercutit positivament en el seuaprenentatge i formació personal, ja que han pres més consciència de la necessitat d’analitzarcríticament la informació d’Internet abans de fer-ne ús, i els ha aportat una sèrie de criteris útils per ala selecció adequada de continguts i fonts d’informació de tipus científic.

  • English

    At postgraduate level, as well as in other University levels, it exist the necessity of promoting theacquisition of abilities to select information adequately, as well as to review in depth that selectedinformation. The innovative teaching project 2008PID-UB/115 had the objective of “improving theinformation management”. Thus, we wanted to promote strategies to search, recuperate, analyze,evaluate, integrate and summarize the selected information from diverse internet bibliographicsources. That can be achieved by designing and implementing TIC based learning activities used inthe University context. Specifically, the project has been applied at postgraduate level in a subjectincluded in the Official inter-University “Master in Nutrition and Metabolism”. After the experience,the students agree that the teaching and the activities performed for that objective, have been verypositive for their learning and personal development. Moreover, after that, they consider to be moreconscious of the necessity of analyzing in depth the information from Internet before using it.Furthermore, they declare to have learned several useful criteria for selecting appropriate scientificcontents and sources


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus