Una progressió d’ensenyament-aprenentatge per introduir el concepte de substànciaAquest article presenta una progressió d’ensenyament-aprenentatge que desenvolupa el concepte de substància fins al punt en què les reaccions químiques adquireixen sentit. Desenvolupar un model de partícules és fonamental per a la progressió, atès que aquest model no tan sols explica sinó que també permet predir fenòmens que d’altra manera són impensables per a molts estudiants (l’estat gasós i el canvi químic). La discussió posterior identifica maneres clau en què l’enfocament suggerit és fonamentalment diferent de la pràctica tradicional en l’ensenyament de la química, i com aquestes diferències ofereixen una resposta constructiva a les concepcions alternatives predominants.
This article presents a progression which develops the concept of a substance to the point where chemical reactions make sense. A developing particle model is integral to the progression, since this not only explains but also allows predictions of phenomena that are otherwise inconceivable for many learners (the gas state and chemical change). Subsequent discussion identifies key ways in which the suggested approach is fundamentally different to long standing practice in chemistry education, and how these differences offer a constructive response to prevalent misconceptions.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados