Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Moral and patriotic coordinates of volunteer activity as a means of building educational and socio-pedagogical work

Rоksoliana Zozuliak Sluchyk, Liubov Yurchenko, Oksana Onypchenko, Marianna Bilozerova, Marharyta Vorovka

  • español

    In the article, the built picture of the four-vector phenomenology of voluntary activity (heroic, victim, transformative, life-affirming) can serve as a kind of “ethicalmap” for measuring the motivation for participation in volunteering. In addition, it can serve as the basis for determining the goals and mission of building educational and socio-pedagogical work in various volunteer associations.The problem of the formation of social activity of student youth in the conditions of reforming Ukrainian society is analyzed, the criteria of social activity, the importance of social activity for the further development of society and the professional development of students are considered. The concept of volunteering as a segment of civil society, the main directions of volunteering in modern Ukraine, the impact of hostilities in the East of the country on the development of volunteering have been studied. The thesis about thedialectical relationship between social activity and students' participation in volunteer activities is substantiated, where volunteer activity is considered as a manifestation of social activity and as a factor in its formation. An example of the activities of a higher educational institution regarding the involvement of students in volunteer practice as an important factor in the formation of students' social activity is given.

  • English

    En el artículo, la imagen construida de la fenomenología de cuatro vectores de la actividad voluntaria (heroica, víctima, transformadora, afirmadora de la vida) puede servir como una especie de “mapa ético” para medir la motivación para participaren el voluntariado. Además, puede servir de base para determinar los objetivos y la misión de la construcción del trabajo educativo y sociopedagógico en diversas asociaciones de voluntariado.Se analiza el problema de la formación de la actividad social de la juventud estudiantil en las condiciones de reforma de la sociedad ucraniana, se consideran los criterios de la actividad social, la importancia de la actividad social para el desarrollo ulterior de la sociedad y el desarrollo profesional de los estudiantes. Se ha estudiado el concepto de voluntariado como segmento de la sociedad civil, las direcciones principales del voluntariado en la Ucrania moderna, el impacto de las hostilidades en el este del país en el desarrollo del voluntariado. Se fundamenta la tesis sobre la relación dialéctica entre la actividad social y la participación de los estudiantes en actividades de voluntariado, donde se considera la actividad de voluntariado como una manifestación de la actividad social y como un factor en su formación. Se da un ejemplo de las actividades de una institución de educación superior con respecto a la participación de los estudiantes en la práctica de voluntariado como un factor importante en la formación de la actividad social de los estudiantes


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus