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Resumen de Strategic Advertising Mechanisms: From Copy Strategy to Iconic Brands

Ángela Narain Lucena

  • español

    Strategic Advertising Mechanisms: from Copy Strategy to Iconic Brands integra los mecanismos estratégicos publicitarios más importantes y trascendentes (por su aplicabilidad en el mercado publicitario), desde los más clásicos como la USP de Rosser Reeves, hasta los más modernos como las Lovemarks de Kevin Roberts. Además, considera mecanismos europeos como la Star Strategy de Jacques Séguéla, así como los métodos más consolidados por agencias y anunciantes (Procter & Gamble, Ogilvy). El texto supone un recorrido claro y conciso por la estrategia publicitaria, a través del contexto histórico en el que emergen los mecanismos que componen el volumen, pasando por las necesidades del anunciante, la metodología, las similitudes y diferencias con el resto de mecanismos, y hasta una crítica a ideas preconcebidas expuestas por diferentes autores.

  • English

    Strategic Advertising Mechanisms: from Copy Strategy to Iconic Brands integrates the most important and transcendent strategic advertising mechanisms (due to their applicability in the advertising market), from the classic ones, such as Rosser Reeves’ USP, to the most modern ones, like Kevin Roberts’ Lovemarks. It also considers European mechanisms such as Jacques Séguéla’s Star Strategy, as well as the most consolidated methods used by agencies and advertisers (Procter & Gamble, Ogilvy). The text is a clear and concise overview of the advertising strategy, through the historical context in which the mechanisms presented emerge, pointing at the needs of the advertiser, the methodology, the similarities and differences with the rest of the mechanisms, and even a critique of preconceived ideas exposed by different authors.


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