Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Maurice Blanchot i la impersonalitat dins l’escriptura literària

Berta Galofré Claret

  • català

    Gran part de l’obra teòrica de Maurice Blanchot va girar entorn la comprensió de les condicions subjectives necessàries per a l’escriptura literària, més enllà del fenomen creatiu en si. En aquest sentit, l’objectiu d’aquest article és aproximar-se al concepte d’impersonalitat teoritzat pel francès i posar-hi en relació experiències que l’autor considerava intrínseques al fenomen impersonal com: la mort, la nit, el dolor, la impossibilitat i la tragèdia. Alhora, qüestionar les implicacions ètiques que suposa la impersonalitat creativa a través del diàleg establert amb Emmanuel Levinas. Finalment, aquest article vol inscriure la proposta de Blanchot dins l’horitzó del problema del subjecte líric.

  • English

    The speculative work of Maurice Blanchot focuses mainly on the understanding of the subjective condition required in literary writing, beyond the creative phenomenon itself. In this regard, the purpose of this article is to present an approach to the concept of impersonality theorized by the French author. In addition, this study claims to introduce the importance of the experience of death, night, pain, impossibility, and tragedy at time to create. At the same time, connecting these ideas to their ethical consequences, a relevant debate that Maurice Blanchot carried out with Emmanuel Levinas. Finally, the aim of this paper is setting up Blanchot proposal into the lyrical subjectivity debate.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus