Accessibilitat lèxica i adquisició de vocabulari en castellà: comparació entre bilingües dominants en català i monolingües en castellà. En aquest estudi s’analitza si els bilingües dominants en català residents a Girona i els monolingües en castellà residents a Toledo es comporten de manera diferent en un test de vocabulari castellà. El test emprat mesura tant el coneixement lèxic com l’accessibilitat lèxica, i es va administrar a dos grups de monolingües i bilingües en cada territori; un format per parlants de entre 5 i 6 anys, i un altre constituït per parlants de 8 i 9 anys. Els monolingües van superar als bilingües en tots dos grups d’edat, però la majoria dels bilingües dominants en català d’entre 8 i 9 anys van entrar dins la norma monolingüe, malgrat que les diferències entre tots dos grups encara eren observables.
In this study it was investigated whether Catalan dominant bilinguals from Girona performed differently on a Spanish vocabulary test in comparison to Spanish monolinguals from Toledo. The test measured both lexical knowledge and lexical accessibility. The test was administered to two groups of bilinguals and monolinguals: one aged 5-6 and another aged 8-9. The monolinguals outperformed the bilinguals at both ages, but most of the Catalan dominant bilinguals fell within monolingual norm at age 8-9, despite the fact that at group level the differences were still observable.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados