Aquest article té com a objectiu contribuir al coneixement dels processos de segmentació sexual del treball. Se centra en l’anàlisi de les polítiques empresarials a la indústria metal·lúrgica barcelonina mitjançant l’estudi d’un cas, l’empresa Hijos de Gerardo Bertrán (HGB). La història econòmica d’aquesta empresa familiar permet una anàlisi de llarg recorregut que mostra que els estereotips de gènere van tenir un paper clau en l’organització del treball. Aquests estereotips van ser la base sobre la qual es va construir i mantenir la consideració de les dones com a una mà d’obra secundària, prescindible i barata i experimentant unes condicions laborals més precàries que els homes.
This article is a contribution to better know the processes of occupation sex segmentation. It focuses on the hiring policies in the metallurgical industry through a case study, the firm Hijos de Gerardo Bertrán (HGB). The economic history of this family business allows a long term analysis. Gender stereotypes played a key role in the work organization. These stereotypes were the basis to build and keep the consideration of women as a secondary work force, expendable and cheap, as well as to experience more precarious work conditions.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados