Los estudios sobre la radiofusión afirman que, en Brasil, la historia de la radio se divide en tres etapas. La primera abarca el período entre 1922 y 1935 y corresponde a la fase de transmisión experimental. El período entre 1935 y 1955 caracteriza la consolidación de la radio, mientras la etapa entre 1955 y 1976 rafleja la pérdida de espacio frente a la televisión. La presente descriptión es un desarrollo de dicha propuesta, pero se concentra en el papel que ha ocupado la publicidad radiofónica en cada período. El trabajo desarrolla la fase posterior a la década de los 70.
According to the results of studies about broadcasting media in Brazil, the history of the radio is divided in three phases. The first embraces the period between 1922 and 1935, that corresponds to the experimental transmission stage. The second period (1935-1955) is characterized by the consolidation of the radio as a media. The last one, the period between 1955 and 1976, reflects the lost of media space due to the television. The present paper has the main proposal to describe the development of the radio as a media in Brazil and its role as advertising in every period. This paper also explains the use of radio advertising after the 70's.
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