Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de La contribución esencial de Joan Pagès i Blanch a la construcción de un campo científico

Antoni Santisteban Fernández, Francesc Xavier Hernández Cardona

  • español

    Aquest article és un reconeixement a l’obra de Joan Pagès i Blanch, qui va ser director de la revista i un investigador imprescindible en la història de l’àrea. Va ser president de l’Asociación Universitaria de Profesorado de Didáctica de las Ciencias Sociales i promotor de la Red Iberoamericana de Didáctica de las Ciencias Sociales. Reconegut en l’àmbit internacional, en aquest article es repassen algunes de les seves aportacions sobre el currículum de ciències socials, la formació del professorat, l’ensenyament de la història, la memòria i la consciència històrica, el pensament social, l’educació per a la justícia social i les persones invisibilitzades o l’educació democràtica, entre altres. També se’n destaca la qualitat humana, com una persona solidària, compromesa i generosa

  • català

    Aquest article és un reconeixement a l’obra de Joan Pagès i Blanch, qui va ser director de la revista i un in-vestigador imprescindible en la història de l’àrea. Va ser president de l’Asociación Universitaria de Profesorado de Didáctica de las Ciencias Sociales i promotor de la Red Iberoamericana de Didáctica de las Ciencias Sociales. Reconegut en l’àmbit internacional, en aquest article es repassen algunes de les seves aportacions sobre el currículum de ciències socials, la formació del professorat, l’ensenyament de la història, la memòria i la consciència històrica, el pensament social, l’educació per a la justícia social i les persones invisibilitzades o l’educació democràtica, entre altres. També se’n destaca la qualitat humana, com una persona solidària, compromesa i generosa

  • English

    This article is a recognition of Joan Pagès i Blanch’s work, who was the journal’s director and an essential researcher in the history of the area. He was president of the Asociación Universitaria de Profesorado de Didáctica de las Ciencias Sociales and promoter of the Red Iberoamericana de Didáctica de las Ciencias Sociales. Internationally recognized, this paper reviews some of his contributions on the social sciences curriculum, on teacher training, his-tory teaching, memory and historical awareness, social thought, education for social justice, as well as invisible people and democratic education, among others. His human quality is also highlighted, as a person of solidarity, commitment and generosity


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus