Multicultural education of Indonesia calls for future’s educational leaders with a high level of intercultural sensitivity (IS). Hence, this mixed-method study investigated the IS of 784 educational management students from 10 universities in Indonesia, and their representatives’ IS factors. They were recruited as the samples because their background knowledge supports their profiles as the future’s educational leaders. The first objective was pursued by conducting a quantitative survey, and the second objective was pursued by undertaking an instrumental case study. This study revealed that the educational management students had a high level of IS as demonstrated by high values of all IS domains. Their high IS level was influenced by three factors which entailed experiences of living with diversity, noticing the multiculturalism of Indonesia, and accepting differences. At the end of discussion and conclusion sections, implications and suggestions for future’s studies are given.
La educación multicultural de Indonesia exige líderes educativos del futuro con un alto nivel de sensibilidad intercultural (SI). Por lo tanto, este estudio de método mixto investigó el SI de 784 estudiantes de gestión educativa de 10 universidades en Indonesia y los factores SI de sus representantes. Fueron reclutados como muestras porque su conocimiento previo respalda sus perfiles como los líderes educativos del futuro. El primer objetivo se persiguió mediante la realización de una encuesta cuantitativa, y el segundo objetivo se persiguió mediante la realización de un estudio de caso instrumental. Este estudio reveló que los estudiantes de gestión educativa tenían un alto nivel de SI como lo demuestran los altos valores de todos los dominios de SI. Su alto nivel de SI estuvo influenciado por tres factores que implicaron experiencias de vivir con diversidad, darse cuenta del multiculturalismo de Indonesia y aceptar las diferencias. Al final de las secciones de discusióny conclusión, se dan implicaciones y sugerencias para estudios futuros.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados