Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Study of Cultural Dilemma and Internal System of Chinese Learning for International Students in Zhengzhou University, China

Ghulam Jilani, Guangqin Yang

  • español

    Several research studies have investigated the relationship between students’ satisfaction and cultural environment given that university students are more persuaded to act pro environmentally as they partake in different activities, debates on the global crisis. This study focuses on international students’ satisfaction on-campus cultural environment, living, learning experience about the quality of education and available facilities. A questionnaire-based cross-sectional systemic survey where 119 foreign students were targeted for data collection using the strategy of non-probability convenience sampling. For data processing, SPSS v 22.0 was adopted and P≤0.05 was considered statically significant. To explore the relationship between variables, the Kruskal-Wallis H and Mann-Whitney U tests were carried out. The results show a high level of foreign students’ satisfaction with adequate accommodation, the influence of Chinese culture, and the quality of education. This study evaluated that the overall better level of satisfaction in culture, living, the standard of education, learning system, cost of accommodation, and sports. Moreover, these findings will also be helpful to the policy makers of higher education, administrators pertinent to educational governance. Moreover, these findings will also be helpful to the policy makers of higher education, administrators pertinent to educational governance.

  • English

    Varios estudios han investigado la relación entre la satisfacción de los estudiantes y el entorno cultural. El presente estudio se centra en la satisfacción de los estudiantes internacionales con el entorno cultural del campus, la vida, la experiencia de aprendizaje sobre la calidad de la educación y las instalaciones disponibles. Se trata de una encuesta sistémica transversal basada en un cuestionario en elque se seleccionaron 119 estudiantes extranjeros para la recopilación de datos mediante una estrategia de muestreo de conveniencia no probabilístico. Para el procesamiento de los datos se utilizó el programa SPSS v 22.0 y se consideró que P≤0.05 era estadísticamente significativo. Para explorar la relación entre las variables, se realizaron las pruebas H de Kruskal-Wallis y U de Mann Whitney. Los resultados muestran que el alto nivel de satisfacción de los estudiantes extranjeros por el alojamiento adecuado, la influencia de la cultura china y la calidad de la educación. Este estudio evaluó que el nivel general de satisfacción es mejor en cuanto a la cultura, la vida, el nivel de educación, el sistema de aprendizaje, el coste del alojamiento y los deportes.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus