Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Aprendre mitjançant la creació d'Identitat amb folio: Un model tecnopedagògic

Quelic Berga Carreras, Javier Melenchón Maldonado

  • català

    En el marc de la creació del Grau de Disseny i Creació Digitals i del Grau d'Arts a la Universitat Oberta de Catalunya, es planteja reconceptualitzar la comunitat d'aprenents com adults amb representació i responsabilitat social, transcendint d'aquesta forma la metàfora d'estudiants que aprenen principalment dins aules. En la mateixa línia es busca potenciar la transversalitat individual del procés de formació per sobre de la fragmentació aula/semestre pròpia de l'ensenyança superior.Per formalitzar aquest objectiu sorgeix la necessitat de crear nous espais i eines per a la comunitat, així com crear nous constructes i mètodes per a potenciar un model centrat en la creació d'identitat al llarg de la vida recolzat per la universitat.Per repensar la comunitat d'aprenents dins l'educació superior es desplega una xarxa d'espais web personals i lliures (Folios basats en WordPress) i s'acompanya d'un model pedagògic basat en la creació de perfils i portafolis al llarg de la formació. Aquest fet facilita la socialització, l'aprenentatge entre iguals, la transferència cap al sector professional i la representació social. Presentem dins d'aquest model una sèrie de constructes, eines, mètodes i resultats del procés en la creació d'una xarxa social, acadèmica i lliure.

  • English

    During the creation of Grau de Disseny i Creació Digitals and Grau d'Arts at the Universitat Oberta de Catalunya, an effort to rethink the student's community was taken with the aim to conceive them as adults with own representation and social responsibility, trying to overcome the digital metaphor of students who learn mainly in classrooms. Simultaneously it seeks to transcend the fragmentation of the classroom / semester while empowering the individual transversality of the training process over the learning process.To formalize this goal, we had to create new spaces and tools for the community, as well as to create new constructs and methods to promote a model focused on the creation of a lifelong identity supported by the university.While rethinking the community of learners in higher education, a network of personal and free web spaces has been deployed (WordPress-based Folios) together with a pedagogical model based on the creation of profiles and portfolios throughout the formation. This fact facilitates socialization, peer learning, transfer to the professional sector and social representation. We present within this model a series of constructs, tools, methods and results of the process for the creation of a social, academic and open network.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus