Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Teenpods: Projecte d’Educació Transmèdia sobre el desenvolupament positiu adolescent

    1. [1] Universitat de Lleida

      Universitat de Lleida

      Lérida, España

  • Localización: Llibre d’actes FIET2021: La investigació i la innovacióen Tecnologia Educativa a l’era digital / Carme Grimalt Álvaro (ed. lit.), Josep B. Holgado García (ed. lit.), Luis Marques (ed. lit.), Ramon Palau (ed. lit.), Cristina Valls (ed. lit.), Carme Hernández Escolano (ed. lit.), 2022, ISBN 978-84-8424-965-8, págs. 95-105
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • English

      An approach of Positive Youth Development (PYD) on education is key to contribute to the well-being of adolescents and for the consolidation of their identities, skills, and values. In order to promote the knowledge of PYD among education professionals, we present a study for the development of a Transmedia Education Project (TEP), which aims to facilitate the knowledge and autonomous training about APD on formal and non-formal education fields.Based on a design-based research methodology, the objectives of the study are to describe a TEP elaboration process and to generate principles for the design of TEPs that promote autonomous learning. Including 14 researchers, university professors, education professionals and audiovisual technicians take part in the project elaboration.On one hand, the project development has produced, the design of “Teenpods”, 12 pods allocated in the website of Chair in Education and Adolescence “Abel Martínez Oliva”. Each one comprises open educational multimedia resources on a specific topic related to the PYD. On the other hand, it has established 9 principles to guide the development of TEPs that promote autonomous learning. Following research will focus on analyzing the impact of Teenpods in the promotion of the APD and developing a complete transmedia educational object.

    • català

      L’enfocament del Desenvolupament Positiu Adolescent (DPA) és clau per contribuir al benestar dels adolescents i a la consolidació de la seua personalitat, competències i valors. Per tal de promoure el coneixement del DPA entre els professionals de l’educació, es presenta un estudi per al desenvolupament d’un Projecte d’Educació Transmèdia (PET). Aquest té la finalitat de fomentar el coneixement i l’aprenentatge autònom sobre el DPA en els àmbits educatius formal i no formal.A partir d’una metodologia d’investigació basada en el disseny, els objectius de l’estudi són descriure el procés d’elaboració d’un PET i generar principis per al disseny de PETs que promoguin l’aprenentatge autònom. En el projecte han participat 14 investigadors, professors universitaris, professionals de l’educació i tècnics audiovisuals.El desenvolupament del projecte a produït, d’una banda, dissenyar un conjunt de “Teenpods”, 12 càpsules allotjades al web de la Càtedra Educació i Adolescència “Abel Martínez Oliva”. Cadascuna conté recursos educatius multimèdia en obert sobre un tema específic relacionat amb el DPA. Per altra banda, ha possibilitat la proposta de 9 principis per guiar el desenvolupament de PETs que promoguin la formació autònoma. Properes investigacions es focalitzaran en analitzar l’impacte dels Teenpods en la promoció del DPA i desenvolupar un objecte educatiu transmèdia complert


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno