Barcelona, España
El punt de partida per a la definició de la CDD van ser els documents presentats al Fòrum Internacional d’Educació i Tecnologia (FIET), celebrat a Tarragona el juny de 2014, amb la participació d’experts del món acadèmic i científic i del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. La CDD fa referència a les habilitats de caire didàctic i metodològic (a partir d’ara CDM), però es va apuntar que és necessari assegurar també la competència TIC referida a l’ús instrumental de les tecnologies (a partir d’ara CDI) (Departament d’Ensenyament, 2016).Al seu torn, i tal com s'especifica en la Resolució ENS / 1356/2016 per a la definició de la Competència digital docent (Departament d'Ensenyament, 2016), un dels factors que més incideixen en la tasca que els mestres i professors duen a terme en els centres educatius estan associats al seu bagatge competencial com a docents. En aquest sentit, i atès que en la formació inicial no es poden avaluar finalment molts dels descriptors corresponents a les dimensions definides a la CDD, la present comunicació presenta l’estudi de la validació de la proposta dels indicadors de la CDM corresponents a la formació inicial.
The starting point for the definition of the CDD were the documents presented at the International Forum on Education and Technology (FIET), held in Tarragona in June 2014, with the participation of experts from academia and science and the Department of Education of the Generalitat de Catalunya. The CDD refers to the didactic and methodological skills (henceforth CDM), but it was pointed out that it is also necessary to ensure ICT competence regarding the instrumental use of technologies (henceforth CDI). (Department of Education, 2016).In turn, and as specified in Resolution ENS / 1356/2016 for the definition of digital teaching competence (Department of Education, 2016), one of the factors that most affects the work of teachers and professors carried out in schools are associated with their competence as teachers. In this sense, and given that in the initial training many of the descriptors corresponding to the dimensions defined in the CDD cannot be finally evaluated, this paper presents the study of the validation of the proposal of the CDM indicators corresponding to the training initial.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados