Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Els graduats en comunicació: Quin rol poden jugar en l’ensenyament de la competència informacional i mediàtica a les escoles?

    1. [1] InCom-UAB
  • Localización: Com formar ciutadans crítics?: Alfabetització informacional i mediàtica / María José Recoder Sellarés (ed. lit.), 2019, ISBN 978-84-120344-3-1, págs. 106-124
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • En una societat global, hiperconnectada, l’alfabetització informacional i mediàtica es converteix en un repte prioritari. En aquest sentit, el Parlament Europeu, l’ONU i la Unesco coincideixen en reclamar valentia als estats i regions per educar en aquest àmbit, nonomés en període d’escolarització obligatòria, sinó al llarg de la vida. L’objectiu és clar: aportar coneixements als ciutadans per millorar la seva capacitat crítica i, al mateix temps, combatre l’escletxa digital. Partint d’aquest context, el capítol analitza la situació a Catalunya, en l’àmbit de polítiques educatives, i reivindica l’expertesa dels graduats en comunicació per impartir assignatures vinculades a la competència informacional i mediàtica als centres de primària i secundària, sovint reservades a docents que provenen de Belles Arts, d’Informàtica i d’Enginyeries (TIC).


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno