Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de The application of communicative linguistics in the study of foreign languages: (an example of the english language)

Natalia Кosharna, Ilona Ordynska, Nataliia Hlushkovetska, Nataliia Nehrych, Tetiana Lysenko

  • español

    The present research examines a set of methods and approaches concerning using modern linguistic innovations in teaching English as a foreign language. Communicative linguistics is among the priority directions in this field. The purpose of the research lies in establishing the efficiency of using a communicative approach for learning English in the framework of university education; the attitude of Ukrainian students to the communicative method, the involvement of the possibilities of communicative linguistics in mastering English is determined. The methodology of the research is complex, based on the pedagogical experiment. Descriptive method, synthesis and analysis have been used to determine the theoretical fundamentals of the research. Statistical methods have been used to measure the achievements and attitudes of the experiment participants. The main hypothesis lies in the fact that the methods and tools of communicative linguistics facilitate and speed up the process of mastering English. The results of theresearch have shown that despite a number of difficulties, the participants of the experiment approve the introduction of a communicative approach in learning English; their academic results and communication skills have increased. Moving forward, there should be experimental research involving linguistic innovations in the practice of learning foreign languages

  • English

    La presente investigación examina un conjunto de métodos y enfoques relacionados con el uso de innovaciones lingüísticas modernas en la enseñanza del inglés como lengua extranjera. La lingüística comunicativa se encuentra entre las direcciones prioritarias en este campo. El propósito de la investigación radica en establecer la eficiencia del uso de un enfoque comunicativo para el aprendizaje del inglés en el marco de la educación universitaria; se determina la actitud de los estudiantes ucranianos hacia el método comunicativo,la participación de las posibilidades de la lingüística comunicativa en el dominio del inglés. La metodología de la investigación es compleja, basada en la experiencia pedagógica. Se ha utilizado el método descriptivo, la síntesis y el análisis para determinar los fundamentos teóricos de la investigación. Se han utilizado métodos estadísticos para medir los logros y actitudes de los participantes del experimento. La hipótesis principal radica en que los métodos y herramientas de la lingüística comunicativafacilitan y agilizan el proceso de dominio del inglés. Los resultados de la investigación han demostrado que, a pesar de una serie de dificultades, los participantes del experimento aprueban la introducción de un enfoque comunicativo en el aprendizaje delinglés; sus resultados académicos y habilidades de comunicación han aumentado. En el futuro, debería haber una investigación experimental que involucre innovaciones lingüísticas en la práctica del aprendizaje de lenguas extranjeras


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus