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Gamification of education: innovative forms of teaching and education in culture and art

  • Autores: Pishchanska Viktoriia, Anna Altukhova, Prusak Yurii, Kovmir Nataliia, Honcharov Andrii
  • Localización: Eduweb, ISSN 1856-7576, ISSN-e 2665-0223, Vol. 16, Nº. 2, 2022, págs. 119-133
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • Gamificación de la educación: análisis de formas innovadoras de enseñanza y desarrollo del proceso educativo en el ámbito de la cultura y el arte
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      The article is devoted to the analysis of the concept of "gamification of education". The study aimed to determine the features of gamification in education and analysis of innovative forms of teaching and development of the educational process in the field of culture and art. Research methods: among the theoretical -analysis, synthesis and systematization and generalization of scientific and scientific-methodical literature to clarify the state of study of the research problem and specify the concepts on whichthe process is based; among the empirical -questionnaires of participants in the educational process in order to understand the place of the method of "gamification" in the educational process of higher education institutions. The results of the study highlight the features of the phenomenon of "gamification" and its possibilities in the organization of the educational process during the training of future professionals, in particular in the field of culture and art; there are three types of gamification that are used in education (light, deep and combined); the fundamental components of the method (elements, mechanisms, dynamics, game characters).

    • English

      El artículo está dedicado al análisis del concepto de “gamificación de la educación”. El objetivo del estudio fue determinar las características de la gamificación en la educación y el análisis de las formas innovadoras de la enseñanza y el desarrollo del proceso educativo en el ámbito de la cultura y el arte. Métodos de investigación: entre los teóricos -análisis, síntesis y sistematización y generalización de la literatura científica y científico-metódica para aclarar el estado de estudio del problema de investigación y especificar los conceptos en los que se basa el proceso; entre los empíricos -cuestionarios de los participantes en el proceso educativo con el fin de comprender el lugar del método de “gamificación” en el proceso educativo de las instituciones de educación superior.Los resultados del estudio ponen de manifiesto las características del fenómeno de la “gamificación” y sus posibilidades en la organización del proceso educativo durante la formación de los futuros profesionales, en particular en el ámbito de la cultura yel arte; se distinguen tres tipos de gamificación que se utilizan en la educación (ligera, profunda y combinada); se señalan los componentes fundamentales del método (elementos, mecanismos, dinámica, personajes del juego).


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