Research on the development of education in the field of culture and arts is an important topic in view of the transformation processes in the EU. Although European education is based on the Bologna system of education, it is improved by modern pedagogical practices with broad elements of modern technologies. The article aims to analyze the development of education in the field of culture and artthrough the prism of modern transformational challenges in the EU. Our study is formed on the basis of both general theoretical and empirical research methods. In order to characterize the current state of the field of culture and art, the universities ofGermany, France, the Netherlands and Latvia were selected for analysis. The results conclude that the EU's joint regulatory institutions coordinate activities in the field of culture and the arts. Therefore, the main principle in the work of European universities is the emphasis on independent practical work of students and the development of individual learning trajectories
La investigación sobre el desarrollo de la educación en el campo de la cultura y las artes es un tema importante de cara a los procesos de transformación en la UE. Aunque la educación europea se basa en el sistema de educación de Bolonia, se mejora mediante prácticas pedagógicas modernas con amplios elementos de tecnologías modernas. El artículo tiene como objetivo analizar el desarrollo de la educación en el campo de la cultura y el arte a través del prisma de los desafíos de transformación modernos en la UE. Nuestro estudio se basa en métodos de investigación teóricos y empíricos generales. Para caracterizar el estado actual del campo de la cultura y el arte, se seleccionaron para el análisis las universidades de Alemania, Francia, los Países Bajos y Letonia. Los resultados concluyen que las instituciones reguladoras conjuntas de la UE coordinan actividades en el campo de la cultura y las artes. Por lo tanto, el principio fundamental en el trabajo de las universidades europeas es el énfasis en el trabajo práctico independiente de los estudiantes y el desarrollo de trayectorias de aprendizaje individuales
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados