Valencia, España
Els estudis culturals han guanyat rellevància sobretot a partir dels seixanta. Iniciats per l’escola de Birmingham, han anat dibuixant un conjunt de teories que ens permeten analitzar, des de la sociologia de la cultura, el camp cultural. Una de les teories més útils és la de Peterson. Aquest autor fa possible l’anàlisi, mitjançant l’estudi de les sis facetes, dels elements simbòlics i estructurals del camp cultural musical. D’altra banda, s’ha evidenciat l’existència del patriarcat musical per mitjà de diferents estudis sobre la discriminació i la situació de les dones en el camp cultural. En aquest estudi, es pretén iniciar la superació del buit bibliogràfic sobre la situació de la dona en la música feta en valencià, aplicant la perspectiva de les sis facetes de Peterson mitjançant una enquesta quantitativa dirigida als professionals del camp musical valencià. Els resultats confirmen una discriminació estructural de les dones en el camp musical, principalment degut a la falta de tecnologia i a l’estructura de la indústria musical. A més, s’evidencia la discriminació pròpia d’una llengua en situació de disglòssia, representada per la mancança de suport legislatiu i institucional i de l’estructura organitzacional.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados